Segelflygets Veteransällskap

Bli medlem

SVS är en rikstäckande förening öppen för alla. Man behöver inte kunna flyga för att vara medlem, alla är välkomna både som aktiva eller som stöttande. SVS har för närvarande cirka 250 medlemmar spridda över hela landet, några även från övriga Norden och Europa.

Som medlem i Segelflygets Veteransällskap stöttar du sällskapets strävan att bevara äldre segelflygplan, helst i luftvärdigt skick. Det är segelflygplanen som är veteraner, vi välkomnar medlemmar i alla åldrar! Vår medlemstidning SVS-Nytt utkommer med 4 nummer/år.

Som medlem har du också möjlighet att flyga intressanta flygplan på härliga Ålleberg till medlemspris.

Du har också möjlighet att bli fadder åt något flygplan och eventuellt även disponera det på din hemmaflygplats.

Slutligen vill vi peka på en fin möjlighet att umgås med likasinnade i alla åldrar.

Som medlem har du även möjlighet att hjälpa till som museivärd i segelflygmuseet.

Vi har ett intimt samarbete med Segelflyget och Segelflygmuseet uppe på Ålleberg där också majoriteten av flygningen sker. Det finns goda möjligheter till övernattning i Segelflygets stugor eller på campingen. Restaurangen är öppen från maj-sept.

Normalt flyger vi en långhelg varje månad under sommarhalvåret samt en hel lägervecka under sommaren i juli. Men även andra tillfällen kan det vara möjligt. Allt annonseras i SVS-Nytt, på vår maillista, hemsida och Facebooksida.

(Kostnader finns angivna på sidan Avgifter ...Klicka här)

Medlemsansökning

Vill du bli medlem hos oss fyll i nedanstående och skicka in så återkommer vi med ett mail

------------------------------