Gå till innehåll
Norbergs Flygklubb

Medaljer till Norberg FK i Finland

Förra helgen flögs det två Friflyg tävlingar i Finland. Swedish Moose Cup, som Norbergs klubben arrangerar samt Bear Cup som arrangeras av Finland.

Resultat, bilder och videos från tävlingen hittar du här!

Norbergs Flygklubb hade Axel Olsson Segerström, Per Findahl och Robert Hellgren på plats, med på resan var även svensken Anders Persson från Malmö.
På den fösta tävlingen flög samtliga Norbergare bra och gick vidare till finalen där Norbergarna hade lite oflyt och kom inte riktigt med i den bästa luften varpå man hamnade utanför pallplatsen. Fyra piloter gick vidare till sista finalen i Moose Cup där Jari Valo från Finland gick segrande, två blev Mikko Sivonen från Finland och Emmanuel Ragot från Frankrike kom på en 3:e plats.
I juniorklassen blev Axel 3:a!

Dagen efter flögs Bear Cup, även denna dagen flög Norbergarn bra och gick till final, samtliga flög även full tid i de gynnsamma förfhållanden i den första finalen. I den andra finalen missade Robert lite tid och fick stå över sista finalen.
Där var dock både Per och Axel med efter mycket fina flygningar.
Per slutade på en mycket fin Silver plats efter vinnaren Heikki Salminen, 3:a blev Mikko Sivonen båda från Finland. Axel tog hem Guldet i Juniorklassen en en mycket fin genomförd tävling!

Publicerad: 2024-03-18

Senast uppdaterad: 2024-03-18