Norbergs Flygklubb

NFKs Friflygare laddar inför kommande World Cup tävlingar

Norbergs flygklubbs Friflygare laddar inför kommande World Cup tävlingar på sjön Noren i Norberg.

I mitten av Februari åker Per Findahl till USA för att delta i tre World Cup tävlingar. Samtliga dessa tre tävlingar arrangeras i Lost Hills, Californien. Per Åker dit tillsammans med Anders Persson från Malmö.

I början på Mars åker ett större Norbergs gäng till Norge för att delta vid två World Cup tävlingar som arrangeras på sjön Mjösa i höd med Gjövik. De som åker är Per Findahl, Oskar Findahl, Axel Olsson Segerström, Kosma Huber och Robert Hellgren.

Helgen efter arrangeras två World Cup tävlingar i Finland, platsen är Säkylä. En utav dessa arrangeras utav Norbergs FK, Swedish Moose Cup.
Dessa tävlingar flygs på sjön Pyhäjärvi. Norbergarna som åker dit är Per Findahl, Oskar Findahl, Axel Olsson Segerström och Robert Hellgren.

Rapporter från dessa tävlingar kommer vartefter tävlingarna flygs.

Publicerad: 2023-01-26

Senast uppdaterad: 2023-01-26